Plonc.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.
När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Plonc.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.
I Stockholm sker alla våra leveranser sker med cykel för att minimera klimatpåverkan. I dagsläget har vi enbart cyklister i Stockholmsområdet. Leveranser till andra delar av Sverige sker med lokala fraktbolag.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta info@plonc.se om du önskar häva ditt köp på grund av förlängd leveranstid.
För ordrar med en totalvikt (inklusive produktförpackning och emballage) som överstiger 10 kg förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift samt fraktkostnad. Vi förbehåller oss rätten att lägga på denna avgift i efterhand, dvs. efter att orderbekräftelse är skickad. Detta avser även ordrar som är lagda vid separata tillfällen, men som av oss kan anses vara av samma kund. I detta fall avses den totala vikten av alla ordrar lagda. Separata ordrar kan av oss anses vara en och samma order av en av följande anledningar (dock ej begränsat till dessa anledningar). Att namn och personnummer/organisationsnummer är densamma, att email-adress är densamma, att leveransadress är densamma eller att telefonnummer är densamma.
Om du har gjort mer än 1 beställning inom en 24 timmars-period eller har flera beställningar som inte har skickats från vårt lager förbehåller vi oss rätten att slå ihop ordrarna. Separata ordrar kan av oss anses vara en och samma order av en av följande anledningar (dock ej begränsat till dessa anledningar); att namn och personnummer/organisationsnummer är densamma, att email-adress är densamma, att leveransadress är densamma eller att telefonnummer är densamma. Om ordrarna av någon anledning inte går att slå ihop, förbehåller vi oss rätten att stryka ordrarna helt.
Vi hör alltid av oss till dig via e-post i det fall vi avser slå ihop ordrar.
Kontakta om du har frågor kring din leverans.